Stress

Stress, Burnout, Preventie en Vitaliteit. Werken vraagt tegenwoordig veel concentratie, stressbestendigheid, creativiteit en aanpassingsvermogen. Er wordt voortdurend een appèl gedaan op je vermogen om te gaan met de vele vragen die er tijdens een drukke werkdag op je af komen.
Je bent jong en je wil alles….. een baan en je daarin ontwikkelen, een opwindende liefdesrelatie, een uitgebreid sociaal netwerk onderhouden, reizen, een huis, kinderen wellicht. Er komt een moment dat je tegen je grenzen aanloopt en dat je moet erkennen dat je keuzes moet maken.
Je wordt ouder en zit volop in het leven…soms komt er te veel tegelijk, je bent niet meer geïnspireerd en zou eigenlijk willen veranderen, je lichaam protesteert, het loopt allemaal niet zoals je wilt.  
Stress is vaak het signaal, piekeren, wakker liggen, concentratieverlies. Als je onder stress staat verkeert je lichaam in een alarmtoestand. Als deze alarmtoestand te lang aanhoudt ontwikkel je klachten. Deze klachten kunnen leiden tot ziekteverzuim en tot burnout. Om jezelf goed staande te houden is het belangrijk te kunnen ontspannen, inzicht te verwerven en te weten hoe je een hoofd vol to-do lijstjes tot rust kunt brengen. Zeker als de werkdruk hoog is, je een groot verantwoordelijkheidsgevoel hebt en je alles graag heel goed doet.

Mijn Aanbod

Coaching

Wellicht herken je klachten als concentratieproblemen, prikkelbaarheid of vermoeidheid. Een aantal coachgesprekken kan je helpen je burnout voor te zijn. Als interne en externe coach heb ik ruime ervaring in (h)erkennen van signalen van stress en het begeleiden naar meer ontspanning, vitaliteit, focus, werkplezier en zelfvertrouwen. Je leert de regie te houden in moeilijke omstandigheden en krijgt weer leiderschap over je leven. Je kan contact maken met je inspiratie en keuzes maken die voldoening geven. 

Training

  • 8 weekse training Mindfulness/Mindfulness Based Stress Reduction volgens de methode van Jon Kabat Zinn, de originele training, wetenschappelijk bewezen effectief. Met behulp van wekelijkse bijeenkomsten, een stiltedag en regelmatig oefenen ontdek je in je dagelijks leven de benefits van mindfulness.
  • Kennismakingsworkshop Mindfulness. Proef de oefeningen uit de training en ervaar wat dit met je doet zodat je een goede keus kunt maken voor een vervolg.
  • Workshop stop jezelf te veroordelen . Vriendelijk met jezelf leren omgaan.
  • 1 op 1 training Mindfulness

In Company op maat

  • De serie bewegingsactiviteiten In de oplader van wekelijks 3 kwartier Mindful bewegen leert medewerkers hoe ze zichzelf kunnen ontspannen en opladen door middel van aandachtig en geconcentreerd bewegen. Dit rustpunt in de week kan helpen om ook op andere momenten “rust te pakken” thuis of tijdens het werk. Klik hier voor de digitale folder.
  • De korte training Stresspreventie en Mindfulness is een eerste stap om ziekteverzuim te voorkomen. Tijdens de 3 uur durende training leer ik je wat stress precies is en hoe je stress signalen bij jezelf kunt herkennen. Je leert het verschil tussen acute stress en chronische stress. Bovendien leer je enkele Mindfulness oefeningen die je helpen met stressvolle situaties om te gaan.
  • Workshop10 Energiegevers   1,5 uur energizers voor alledag
  • Training Mindfulness light. Na een kennismaking kunnen medewerkers meedoen aan een mindfulness training “light” om zo te ervaren hoe mindfulness helpt meer focus, concentratie, rust en ontspanning te ontwikkelen.

Reacties van deelnemers aan de bewegingsreeks “In de Oplader”

  • Door ontspanning bewustwording
  • Uitdaging voor mij om oefeningen rustig aan te doen, goed om de snelheid eruit te halen
  • Moeite met de aandacht vasthouden
  • Even helemaal iets anders, rek en strek, heerlijk
  • Ik was helemaal uit mijn hoofd, tijd ging snel voorbij