Training

Trainingen wat en hoe

Mindfulness Training 
  • 8 weekse training Mindfulness/MBSR: volgens de methode van Jon Kabat Zinn, de originele training, wetenschappelijk bewezen effectief. Met behulp van wekelijkse bijeenkomsten, een stiltedag en regelmatig oefenen ontdek je in je dagelijks leven de benefits van mindfulness.       
  • Kennismakingsworkshop Mindfulness  Proef de oefeningen uit de training en ervaar wat dit met je doet zodat je een goede keus kunt maken voor een vervolg.
  • Mindfulness op maat In Company. Na een kennismaking kunnen medewerkers meedoen aan een mindfulness training “light” om zo te ervaren hoe mindfulness helpt meer ontspanning en concentratie te ontwikkelen.
  • 1 op 1 coaching met Mindfulness
 
Vitaliteit en Stresspreventie
  • De serie bewegingsactiviteiten “In de oplader van wekelijks 3 kwartier Mindful bewegen leert medewerkers hoe ze zichzelf kunnen ontspannen en opladen door middel van aandachtig en geconcentreerd bewegen. Dit rustpunt in de week kan helpen om ook op andere momenten “rust te pakken” thuis of tijdens het werk. Kan op maat gebracht worden voorafgaand of aan het eind van een werkdag. In de lunchpauze kan natuurlijk ook. Voor groepen tot 20 personen.
  • De korte training “Stresspreventie en Mindfulness” is een eerste stap om ziekteverzuim te voorkomen. Tijdens de 3 uur durende training leer ik je wat stress precies is en hoe je stress signalen bij jezelf kunt herkennen. Je leert het verschil tussen acute stress en chronische stress. Bovendien leer je enkele Mindfulness oefeningen die je helpen met stressvolle situaties om te gaan.
  • Workshop  10 Energiegevers, in 1,5 uur ervaren waar je energie van krijgt.
  • Workshop “stop jezelf te veroordelen”, jezelf met vriendelijkheid bejegenen.
In mijn trainingen richt ik me op groei waarin zelfzorg het fundament is. Ik geloof erin  dat we veel al in onszelf aanwezig hebben, we hoeven het alleen te ont-dekken. Groei vraagt aandacht en open staan: onder ogen zien, ervaren, risico’s nemen, nieuw gedrag en nieuwe overtuigingen eigen maken. Met kwetsbaarheid, met durf. In en met anderen in een groep te delen daagt je uit kwetsbaar en moedig te zijn. Medemenselijkheid ontspant, want vaak houden we ons groot naar anderen. In mijn aanpak sta ik voor veiligheid en confrontatie, warmte en authenticiteit. Ik accepteer, bevraag en daag uit.